Haber

Sektör Raporu: Çin Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı Covid-19’a Rağmen Dirençli Bir Performans Gösteriyor

PEKİN, 11 Aralık (Xinhua) — Çin’de yayınlanan bir endüstri raporu, ülkenin hızlı tüketim malları sektörünün COVID-19’un etkilerine rağmen dayanıklı bir performans gösterdiğini ortaya koyuyor.

Bain & Company ve Kantar Worldpanel Greater China’nın ortaklaşa yayınladığı rapora göre şube, 2022’nin ilk üç çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,6 büyüdü.

Rapor, tüketim mallarının en büyük dört dalını kapsayan 26 temel kategoriyi analiz etti: paketlenmiş yiyecek, içecek, kişisel bakım ve yatılı bakım.

Dört segmentte de, salgın stokları ve artan sağlık ve hijyen telaşı nedeniyle bu dönemde, ambalajlı gıda ve evde bakım ürünleri büyümeye öncülük etti.

Raporda, perakende hattındaki e-ticaretin, genel hızlı tüketim malları pazarıyla karşılaştırılabilir bir oranda büyüdüğü, daha küçük çevrimdışı mağaza formatları ve çevrimiçinden çevrimdışına (O2O) ticaretin rüzgara karşı ilerlediği belirtildi. salgının.

Tüketicilerin stok yaparak acil ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştığı üçüncü çeyrekte O2O ticareti geçen yıla göre yüzde 17 değer artışı kaydetti.

Rapora göre küçük market ve bakkallara ilgi de arttı.

Bain & Company’nin kıdemli ortağı Bruno Lannes, “Genel olarak, Çin’in FMCG piyasası dalgalı sularda bir miktar canlılık göstererek önümüzdeki aylar ve yıllar için umut veriyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu